Tudózsidó | Sófár | Zsidónegyed | Sófárgó | Rádió Zs | Füles | Hírolvasó | jNews | Hírlevél | zsNet | @zsidonegyed.com | @sofargo.hu | Kapcsolat

Reformzsidóreform - Füles videó

tudózsidó képe

Akarsz egy fülest? Többet is kaphatsz a virtuális zsidónegyedben. Elsőkézből. Szítsuk együtt a békét! Fésületlen videofecnik.

Az Angolországból importált Szim Salom mellékhatásaként sarjadt életre a Bét Orim Reform Zsidó Közösség. Hajnal György, a felekezet rokonszenves elnöke fejtegeti, miért is kell nekünk egy mégújabb progresszív képviselet, majd felkonferálja mai sztárunkat. Raj Ferenc rabbi egyenesen Amerikából jött el hozzájuk, hogy elmagyarázza a kissé tanácstalannak tűnő társaságnak, tulajdonképpen mit és hogyan is kellene megreformálniuk. Lendületes előadásából megtudjuk, milyen a reformzsidó népviselet, mitől vörös a diploma, hogy került az Újvilágba, és hánymilliós templomot épített Berkeley-ben. Ezután a reformelnök elárulja, hogy vajon a magyar zsidóknak ugyanarra a szekuláris, hagyományoktól elszakadt, stb. sajnálatos 95%-ára pályáznak-e, akikbe már a cionistáknak, kisebbségieknek, habadnyikoknak, és neológusoknak is beletört az összes bicskájuk. Raj rabbi felvázolja az elveszett gyermekek megmentésének nagyívű tervét, majd beavat bennünket a neológia képmutatásának rejtelmeibe. Végül a sokszínűség szükségszerűségének univerzalitására világítunk rá, amikor trükkösen összemontírozzuk az exneológus szavait egykori tanítványa, Schőner Alfréd minapi okfejtésével.


Füles archívum:

tudózsidó képe
tudózsidó
Regisztrált: 2006.04.07.
link 14605 | tudózsidó, h, 2008-05-12 22:54 | A hozzászóláshoz belépés szükséges elküldöm

navégre 1x nemhiába provokálok Laugh

Névtelen képe
J-Bone
link 14604 | J-Bone (nem ellenőrzött), h, 2008-05-12 22:44 | A hozzászóláshoz belépés szükséges elküldöm

A Szim Salom nem angolországból importált. Az ilyen fajta leegyszerűsítések kontraproduktívak és kontraszelekciót okoznak mellékhatásként Smile
Amerikai reform, rekonstrukcionalizmus, Jewish Renewal és az említett angol Reform és Liberal irányzatok egyszerre vannak jelen!

kaed képe
kaed
Regisztrált: 2006.07.17.
link 13657 | kaed, sze, 2008-03-26 22:03 | A hozzászóláshoz belépés szükséges elküldöm

ő nem dementor, csak olyan mumus-szerű szerep volt ez. és miért ne mehetne itt nyugdíjba Smile

tudózsidó képe
tudózsidó
Regisztrált: 2006.04.07.
link 13656 | tudózsidó, sze, 2008-03-26 21:53 | A hozzászóláshoz belépés szükséges elküldöm

Ez a Charlie/Ben-Chorin dementor pont nálunk akart nyugdíjba menni... Shades Smile

Engelhorn képe
Engelhorn
Regisztrált: 2006.06.16.
link 13654 | Engelhorn, sze, 2008-03-26 18:33 | A hozzászóláshoz belépés szükséges elküldöm

"... mondjuk el! ... te tudod a dallamot?..." Laugh Shades Smile



_____________________________________

אנגלהורן


tudózsidó képe
tudózsidó
Regisztrált: 2006.04.07.
link 13653 | tudózsidó, sze, 2008-03-26 16:44 | A hozzászóláshoz belépés szükséges elküldöm

... és mivel félreérthető volt, le is vettem, tehát kár ezt a döglött lovat sarkantyúzni... Smile

A reformmozgalomról, mint olyanról meg semmilyen véleményt nem tettem közzé, csak a hazai implementációra tettem néhány utalást, ami ugyebár szivem joga. Amúgy minden rokonszenvem és respektem a reform irányzaté (is), nagyon remélem előbb-utóbb nálunk is gyökeret fog ereszteni. De ahhoz SOKKAL nagyobb ambíció, hit, szorgalom, és fiatalos elszántság kell, mint ami eddig látszik belőle e hazában. Szerintem...

perah képe
perah
Regisztrált: 2006.06.13.
link 13652 | perah, sze, 2008-03-26 16:37 | A hozzászóláshoz belépés szükséges elküldöm

a bonuszvideorol még annyit, hogy a szellemirtókról szól, a nagysikerű szellemirtók c. filmből, s a benne szereplő mondat paradox megfogalmazás volt, ami ugyebár pont az ellenkezőjét jelenti, mint azt első pillantásra gondolnád.
de aszem ezzel be is fejezem a meggyőzésedre irányuló heroikus erőfeszítéseimet. Smile



_____________________________________

פרח


perah képe
perah
Regisztrált: 2006.06.13.
link 13651 | perah, sze, 2008-03-26 16:32 | A hozzászóláshoz belépés szükséges elküldöm

kedves nyugdíjas, bár ez önmagában még valóban nem jelenti azt, de talán elkerülte figyelmedet, hogy a 'neológia képmutatásának rejtelmei're kattintva egy egészen új világ tárulhat ki előtted, melyet ha nyitott szemmel és szívvel olvasol, megláthatod benne 3po sajátkező írását a neológia képmutatásáról.



_____________________________________

פרח


Névtelen képe
Egy nyugdíjas
link 13650 | Egy nyugdíjas (nem ellenőrzött), sze, 2008-03-26 16:27 | A hozzászóláshoz belépés szükséges elküldöm

Kedves Perah!

"Raj rabbi felvázolja az elveszett gyermekek megmentésének nagyívű tervét, majd beavat bennünket a neológia képmutatásának rejtelmeibe." hagzatú mondat nem azt jelenti, hogy 3PO tatja a neológiát képmutatónak, hanem, hogy a reformrabbi.

Kedves 3PO!

Heislerrel fenntartott privát kapcsolatod azért nem segít a bónuszvideo megfelelő értelmezésében, mert nem publikus, míg a bónuszvideo az (volt).

A reformmozgalmat tarthatod inautentikusnak és ineffektívnek is, ez a te szíved joga. Viszont nem tulajdoníthatsz nekik rossz szándékot, mint ahogyan ezt a bónuszvideo tette.

tudózsidó képe
tudózsidó
Regisztrált: 2006.04.07.
link 13649 | tudózsidó, sze, 2008-03-26 14:13 | A hozzászóláshoz belépés szükséges elküldöm
Előzmények: ‹ 13643

Kedves nyugdíjas, sajnos Heislert is le kell húznunk a listádról, mivel igen kiváló barátom az illető, aki jót nevetett a szarkasztikus megközelítésemen, és akinek a komolyságához nem férhet kétség. Úgyhogy tényleg a két reform közösség marad, akiket viszont talán enyhe túlzás lenne a Mazsihisz kizárólagos ellenlábasának tekinteni. Egyszerűen számomra nem túl meggyőző az eddigi teljesítményük, és ezt magamtól is ki tudom találni, nincs szükségem mások értékítéletére.

Az én szubjektivitásom a legkevésbé sem nem abszolút, sem semmilyen objektivitás. Nem is hinném, hogy emberekkel kapcsolatban létezhet bármifajta objektivitás. Az "elhivatottság, komolyság, meggyőző erő" az én szubjektumomban képződik le, és nem feltételezem, hogy ennek az őszinte kifejtése másokat bármilyen irányban befolyásolna. De legalább felkelti az érdeklődésüket. Szándékom szerint filmjeim érdemi vitát, párbeszédet inspirálnak, amikor olyan dolgokat mutatok be, amik ezidáig máshol nem hozzáférhetők. Tárgyilagosságom a témaválasztás pluralizmusában, szabadságában merül ki.

Aki bármifajta rosszhiszeműséget gyanít emögött, bármikor kérheti, hogy mellőzzem a bemutatását, és én készséggel engedelmeskedem. Nem kívánok újabb törésvonalakat generálni.

perah képe
perah
Regisztrált: 2006.06.13.
link 13648 | perah, sze, 2008-03-26 14:11 | A hozzászóláshoz belépés szükséges elküldöm

hozzászólásod előtt 1 perccel tettem meg tényszerűen Smile



_____________________________________

פרח


Névtelen képe
Egy nyugdíjas
link 13647 | Egy nyugdíjas (nem ellenőrzött), sze, 2008-03-26 14:09 | A hozzászóláshoz belépés szükséges elküldöm

Tévedsz, ha azt gondolod, hogy én ezt szeretném látni.

Amúgy érveltem. Talán jót tenne a beszélgetésnek, ha az érveket cáfolnátok.

perah képe
perah
Regisztrált: 2006.06.13.
link 13646 | perah, sze, 2008-03-26 14:08 | A hozzászóláshoz belépés szükséges elküldöm

a sérelmezett bevezetőben pl a reform elnök rokonszenvesnek tituláltatik, míg a neológia képmutatónak, mely esszét éppen maga a részrehajló kamerás ember írta. mindez gondolom mit sem változtat a véleményeden, nyugdíjas Rolleyes



_____________________________________

פרח


perah képe
perah
Regisztrált: 2006.06.13.
link 13645 | perah, sze, 2008-03-26 13:58 | A hozzászóláshoz belépés szükséges elküldöm
Előzmények: ‹ 13643

SŐT, eredetileg maga a zsidóság sem Mo-n alakult ki, így felháborító részrehajlás, hogy a kamerás ember nem említi minden egyes felvezetőjében!! Devil Smile

valóban kielemezheted minden szavát, de szerintem fölösleges, hisz bármelyikbe bele tudod látni amit szeretnél Wink Smile



_____________________________________

פרח


kaed képe
kaed
Regisztrált: 2006.07.17.
link 13644 | kaed, sze, 2008-03-26 13:53 | A hozzászóláshoz belépés szükséges elküldöm

kedves nyugdíjas, mint mondtam tekintsünk el a továbbiaktól, hisz látható, hogy hipotézised megingathatatlanságában a tények szemernyit sem befolyásolnak téged.

Névtelen képe
Egy nyugdíjas
link 13643 | Egy nyugdíjas (nem ellenőrzött), sze, 2008-03-26 13:49 | A hozzászóláshoz belépés szükséges elküldöm

Kedves Kaed!

A konzervatív betérőt is lehúzhatod a listádról a Mazsihisz hivatalosan sosem kérdőjelezné meg egyetlen nemzetközi szövetségesének döntését. A Mazsihisz kifelé konzervatív világhoz tartozónak igyekszik tűnni. Maradna elvileg a Chabad, akivel szemben a Mazsihisz elnöksége valóban szót emel olykor-olykor, ha az nagyon nyomul és zavarja a Mazsihisz ügymenetét, de ennek ellenére templomot és körzetet is biztosít a számára, tehát nem egyértelműen elutasító vele szemben. Ha jól számolom, ezek után marad a listánkon Heisler és a Bét Orim (+ Szim Salom).

Kedves 3PO!

„A tudózsidó szubjektivitását mindig az adott film tárgyának elhivatottsága, komolysága, meggyőző ereje határozza meg,” írod. Volna ezzel kapcsolatosan egy kérdésem: azt akarod netán mondani, hogy a te szubjektivitásod riportjaid objektumaitól, mintegy az objektíven keresztül ered, vagyis maga az abszolút objektivitás?

A képek valóban önmagukért beszélnek, bár a képkockák vágásával, a kamera állásával is sokat lehet befolyásolni az összhatáson. Viszont az itt látható videoriportok sosem önmagukban állnak. Felkonferálod őket. A konferanszok szövege pedig már eleve nem tárgyilagos, nevezzük inkább előítéletesnek (előítéletet kiváltónak). Hadd emeljek ki egyetlen egy mozzanatot! A Szim Salomról azt írod, „Angolországból importált”, a Mayát betérítő, szintén Londonból érkezett konzervatív bét din kapcsán ugyanez az importáltság nem hangzik el, holott a Szim Salom semmivel sem inkább importáru, mint Weiner rabbi bét dinje, vagy a Chabad. (Különben eredetileg a neológia sem Magyarországon alakult ki, tehát akár a neológiát is lehetne importárunak tekinteni.) Ha gondolod, kielemezgethetem a konferenszaid részlehajlásait, s ezzel kapcsolatban azt is megnézhetjük majd, melyikünk érvel meggyőzőbben, tárgyilagosabban.

tudózsidó képe
tudózsidó
Regisztrált: 2006.04.07.
link 13632 | tudózsidó, sze, 2008-03-26 13:12 | A hozzászóláshoz belépés szükséges elküldöm

A tudózsidó szubjektivitását mindig az adott film tárgyának elhivatottsága, komolysága, meggyőző ereje határozza meg. Nem a mazsihisznek vagy bárki másnak az értékítélete. Ezért aztán van, akiével egybeesik, van akiével nem. Akiével éppen nem, az érvelés híján inkább hajlamos ellenséges részrehajlást gyanítani. A képkockák, a nyilatkozók viszont mindig magukért beszélnek.

kaed képe
kaed
Regisztrált: 2006.07.17.
link 13630 | kaed, sze, 2008-03-26 13:00 | A hozzászóláshoz belépés szükséges elküldöm

OK, lehúztam. a többitől meg tekintsünk el, mert nem illik a koncepciódba Smile

Névtelen képe
Egy nyugdíjas
link 13629 | Egy nyugdíjas (nem ellenőrzött), sze, 2008-03-26 12:52 | A hozzászóláshoz belépés szükséges elküldöm

Kedves Kaed!

A Mazsihisz indexéről a fiatal rabbikat nyugodtan lehúzhatod, hisz kedvesek ők a Mazsihisznek. (Sosem tettek vagy mondtak semmi Mazsihisz-ellenest, vagy akár Mazsihisz-kritikust, Darvas István egyszeri ellenszavazatától eltekintve.)

Hogy melyik Heisler? Egyszerű: egyiksem. Az élet nem minden összefüggése írható le a Gyaloggalopp egyik jelenetével.

kaed képe
kaed
Regisztrált: 2006.07.17.
link 13620 | kaed, sze, 2008-03-26 12:14 | A hozzászóláshoz belépés szükséges elküldöm
Előzmények: ‹ 13615

autentikusságról nem formálnék véleményt, pusztán szubjektív benyomásomat írtam le, hogy a sodró purimi feeling nem kapott el a video láttán.

és szerinted melyik lehet heisler? Wink Smile

tudózsidó képe
tudózsidó
Regisztrált: 2006.04.07.
link 13619 | tudózsidó, sze, 2008-03-26 12:10 | A hozzászóláshoz belépés szükséges elküldöm

A Bét Orim bónuszvideója rossz viccnek bizonyult, ezért önkritikusan eltávolított tünékeny délibáb volt csupán. A tudózsidó amúgy köszöni a konstruktív kritikát, és emellett szivesen látna valami érdemi, konkrét ellenvetést is jelen filmünkkel kapcsolatban.

kaed képe
kaed
Regisztrált: 2006.07.17.
link 13616 | kaed, sze, 2008-03-26 12:06 | A hozzászóláshoz belépés szükséges elküldöm

valami okból kedves nyugdíjas erre a mazsihisz kulcsszóra vagy ráakadva, így aszem valóban nem érdemes még egyszer rámutatnom arra az ellentmondásra, hogy a mazsihisz értékítélete egyáltalán nem egyezik a maszorti betérő mayával, vagy a renitens rabbikkal, vagy akár a chabaddal, stb

Névtelen képe
Egy nyugdíjas
link 13615 | Egy nyugdíjas (nem ellenőrzött), sze, 2008-03-26 11:59 | A hozzászóláshoz belépés szükséges elküldöm

Kedves Kaed!

Hogy kinek mi autentikus, nyilván egyéni világlátás, meggyőződés és végtére is hit kérdése. A „száguldó videoriporternek” is lehetnek tehát preferenciái. A baj szerintem ott kezdődik, amikor Heisler bónuszvideója a Gyaloggalopp fekete lovagos jelenete, a vonatkozó kérdés pedig az, hogy ebben a jelenetben vajh ki is Heisler. A Bét Orim bónuszvideójában a szelleműzők végszava, hogy különválnak (A Bét Orim különvált a Szim Salomtól), mert így nagyobb kárt tudnak okozni. Lehet ezt szubjektívnek nevezni, olyan valaki is akadhat, aki szerint ez szellemes, de lehet ízléstelennek is vélni. Megvallom becsülettel, én az utóbbiak közé tartozom. A jó szándék nyomait ezekben a „tréfákban” én a magam részéről még elemeiben sem tudnám semmilyen vegyi eljárással kimutatni. Ha tehát valaki nyilvánosan fölvállalja a „szubjektivitását”, akkor azzal is szembe kell tudnia nézni, ha valaki föltár egy közös tendenciát, nevezetesen hogy a Mazsihisz értékítélete és az admin szubjektivitása egészen véletlenül egybeesnek.

kaed képe
kaed
Regisztrált: 2006.07.17.
link 13613 | kaed, sze, 2008-03-26 11:23 | A hozzászóláshoz belépés szükséges elküldöm

kedves nyugdíjas, ha a szubjektív nem tetszik, nevezd nyugodtan részrehajlónak, csak azt nem látom kristálytisztán, melyik részre is haljik a füles?
ortodoxokat kedveli, de ugyanakkor a maszorti betérőt is. szereti jidut, de ellenben a renitens ifjú rabbikat is. a többieket meg biztos nem, vagy esetleg valami más a felosztás?
történetesen engem sem fogott meg a reformoknál a purimi hangulat, mint engelhorn is írja, de ez nem biztos, hogy a kamera hibája.

Névtelen képe
Egy nyugdíjas
link 13611 | Egy nyugdíjas (nem ellenőrzött), sze, 2008-03-26 10:30 | A hozzászóláshoz belépés szükséges elküldöm

Terike néni pedig nem gyáva, csak konfliktuskerülő...

tudózsidó képe
tudózsidó
Regisztrált: 2006.04.07.
link 13610 | tudózsidó, sze, 2008-03-26 10:02 | A hozzászóláshoz belépés szükséges elküldöm

A Füles nem részrehajló, hanem szubjektiv, provokativ és szókimondó. Nem reklámfilm, nem kötelező nézni, viszont legalább lehet vele vitatkozni. Meg persze meg is lehet rá sértődni.

perah képe
perah
Regisztrált: 2006.06.13.
link 13609 | perah, sze, 2008-03-26 09:21 | A hozzászóláshoz belépés szükséges elküldöm

ez érdekes asszociáció, de mégis hogy kerül ide a mazsihisz??
a chabadot talán szereti? weisz bácsit szereti? stb
az is lehet, hogy olyanok kapnak bonuszfilmet, akiket mi szeretünk, pl. heisler Smile



_____________________________________

פרח


Névtelen képe
Egy nyugdíjas
link 13608 | Egy nyugdíjas (nem ellenőrzött), sze, 2008-03-26 01:25 | A hozzászóláshoz belépés szükséges elküldöm

Részrehajlásmentesnek azért nem mondható. Csak olyanok kapnak ugyanis bónuszfilmet (Bét Orim, Heisler), akiket hivatalosan sem szeret a Mazsihisz. A bónuszfilmek meg kifejezetten bántóak.

perah képe
perah
Regisztrált: 2006.06.13.
link 13598 | perah, k, 2008-03-25 15:21 | A hozzászóláshoz belépés szükséges elküldöm

kedves jitzhak és sabacica, nem érdemes összemosni a zsidókhoz általában igen közelálló - mégoly szarkasztikus - humort a tisztelet hiányával. ha cseppet objektívek vagytok, bizonyára feltűnt, hogy füles rovatunk összes darabja hasonló mód közelíti meg tárgyát, s eddig egyetlen riportalanyunk sem reklamált toleranciát.
a megmondom a tuttit cikk szerzője egyébként egy és ugyanazon személy, az általatok sérelmezett szövegével Smile



_____________________________________

פרח


tudózsidó képe
tudózsidó
Regisztrált: 2006.04.07.
link 13597 | tudózsidó, k, 2008-03-25 15:15 | A hozzászóláshoz belépés szükséges elküldöm

Ez a felvezetés egy provokáció, nem Akárki írta Smile . Nyafogás helyett tessék vitatkozni, érvelni.

Névtelen képe
sabacica
link 13596 | sabacica (nem ellenőrzött), k, 2008-03-25 14:39 | A hozzászóláshoz belépés szükséges elküldöm

Egyetértek Jitzhak-kal. Beleférne a zsidó közéletbe egy kis plusz tolerancia, ha már másoktól igen nagy vehemenciával ezt várjuk el.

Ez az egyébként kiváló website ezzel a cikkel igen rosz példát mutat.

Névtelen képe
jitzhak
link 13583 | jitzhak (nem ellenőrzött), h, 2008-03-24 20:29 | A hozzászóláshoz belépés szükséges elküldöm

Tisztelt Akárki.
Őrülnék neki ha a Reform ZSidókról tisztelettel irna.Ajálom mindenkinek olvassa el a Megmondom a
tuttit , ez áll a legközeleb a valósághoz. Jó lenne ha nem mellé beszélnének.

Maya képe
Maya
Regisztrált: 2007.11.06.
link 13562 | Maya, v, 2008-03-23 23:59 | A hozzászóláshoz belépés szükséges elküldöm

Nagyon szimpatikus rabbi. Őszinte, és barátságos. Remélem megfog tudni érinteni olyanokat is, akiket sem a neológok, sem a habadnyikok nem tudtak.